måndag 13 juni 2011

SMASH - min egen variant 2.0

Det här albumet gjorde jag betydligt större än det förra, detta album är ca 8,5" högt och 6,5" brett. Jag har använt mig av diverse mönstrade papper, både nya och äldre, men i en någorlunda sammanhållen färgskala i mestadels grönt, orange, gult och brunt. De mönstrade papperna har jag blandat upp med journalingkort, laminerade ark, svagt cremefärgade papper och vita skisspapper. 

Framsidan:
Insidan av omslaget och ett av två förvaringskuvert. Jag misslyckades med håltagningen på detta kuvert och fick lappa lite med ett annat papper.
Bra med plats för journaling; jag använde många av dessa fina journalingkort.
Ett av fyra laminerade ark.
 En sida med en ficka.
 Det andra stora kuvertet, gjort av ett 12"papper. Finns det intresse, så kan jag göra en tutorial på kuvertet.
 En massa trevliga småsaker som jag preppat med biltematejp för snabb fastsättning; kuvert, journalingrutor, tags och ett par olika ark med stickers.

Däremot kommer jag behöva binda om detta album, då jag endast hade 3/4" wire, vilket var alldeles för smalt. Det skulle säkert behövas 1 1/4" bred wire, då albumet blev så pass tjockt. Sammanfattningsvis, så var detta ett bra sätt för mig att bli av med några av alla journalingkort, klistermärken och fina papper som av olika anledningar inte blivit scrappade.

2 kommentarer:

  1. Boken är superläcker! Du inspirerar så mycket...klart jag vill lära mig hur man gör ett kuvert!:) En korkad fråga...vad ska du ha de laminerade arken till?:) Att sätta självhäftande tejp på baksidan av dekorationerna var ju smart...det härmar jag!!:)

    OM vi kommer iväg till Rom i höst...då ska jag göra ett album som liknar ditt och ta med...

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. Åh vilken snygg smash book. Kuverten var sååå fiiiina. Smart att lägga tags och annat där i med tejp på baksidan. Den iden snor jag till mina dekos=)

    //Jenny/e.j.m

    SvaraRadera